Son iki gündür İstanbul için AKOM, valilik ve bilumum meteoroloji yetkilileri tarafından verilen fırtına uyarısı boşa çıkmadı. Progresif rock’ın efsane grubu JETHRO TULL,  dün İstanbul Volkswagen Arena’da fırtına gibi esti.


77 yaşındaki Ian Anderson enerjisiyle hayran bırakırken. grubun yedi on yılına tanıklık eden (Seven Decades) diskografisinden nefis seçkileri mükemmel bir sound ile dinledik. Konserde sanatçıların dikkatinin dağılmaması için sadece son 20 dakikada video ve fotoğraf çekme izni verildi ve konser başında hem Türkçe hem de İngilizce olarak, Jethro Tull’ın çok karmaşık ve zor bir müzik yaptığı ve konsantrasyonlarının bozulmaması gerektiğine özel olarak dikkat çekildi.

(Prog rock efsanesi Jethro Tull 23 Kasım’da İstanbul seyircisine müzik ziyafeti çekti. Cr: Arda Aytan)

Ian Anderson’ın imzasını taşıyan ve müzikle olağanüstü bir ahenk içinde akan videolarla zenginleşen şovun ilk bölümünde güzelim katana atlar, biçerdöverler gibi pastoral manzaralar (Heavy Horses), (Weathercock) ve İskandinav Mitolojisi‘nden ilham alan RökFlöte (2023) albümünden (The Wolf Unchained – Fenrir Kurdu) eşliğinde yerimizde duramazken, konserin ikinci bölümünde nükleer tehdit (Mrs Tibbets), içinde debelendiğimiz iklim krizi ve çevre felaketleriyle birebir örtüşen Dark Ages (Karanlık Zamanlar,) açlık ve yoksulluk (Aqualung) üzerine düşündürdü bizi Ian Anderson. Yüzlerinde sefalet ve yılların izlerini taşıyan kocaman gözlü insanlar, gelir dağılımındaki eşitsizlik, yoksulluk büyük ekrandan gözümüze sokuldu adeta ve biz bu güzel konseri dinleme lüksüne sahipken, dışarıda mevsimin ilk karı düşerken üşüyen, dilenen, sefalet içinde kıvranan insanları düşündük. Hızlı tempolu yeni (2023) parça The Navigators ile denizlere açıldık.

(Jethro Tull İstanbul konseri müzikle akan nefis multimedya şov ile göz doldurdu.)

(İskandinav Mitolojisinin Fenrir Kurdu’ndan ilham alan Wolf Unchained parçasında videoklipten görüntüler dev ekrana yansıdı.)

Kutuplarda eriyen devasa buzulların dramatik görüntüleri, seller, insanın dünyayı kendi çıkarı için değiştirirken verdiği hasar, modern yaşamın ve teknolojinin hızı, savaşlar, mecliste birbirinin üzerine yürüyen vekiller (sahi bizim meclis miydi acaba, bi hızlı geçti görüntüler), polis şiddeti, tüm bu başlıklar tam olarak rock müziğin verdiği protest mesaj ile örtüştü.
2022 yılında yine İstanbul’da verdikleri The Prog Years konserinden daha da büyük bir şova imza atan Jethro Tull (ki onun da olağanüstü olduğunu ve adeta bir progresif rock tarihi dersi olduğunu da hatırlayalım), setlistinde bu sefer de ünlü “Thick As A Brick” parçasına yer vermedi. Ian Anderson’a neden diye sormuştuk: cevabı için Ian Anderson röportajımıza buyrunuz.

(Ian Anderson – Cr: Arda Aytan)

Kelimenin tam anlamıyla bir müzik şöleni olan, iki bölüm ve 15 dk aradan oluşan, tam tadında bırakan büyülü konserin sonunda, tüm bu efsane grupların (Deep Purple, Jethro Tull vb) sahneden inme vakti gelince, ufukta yerlerini hakkıyla doldurabilecek mirasçıların gözükmemesi de içimizi hüzünle doldurdu. (Halefleri olmaya aday sanatçı ve gruplar yok demiyoruz ama bu gruplar kült ve türü yaratmış sanatçılar, o yüzden yerleri dolmaz diyoruz). Hatta aklımızdan tam da bunlar geçerken yanımızda aynı konuyu konuşan Tull hayranlarına kulak misafiri olduk.

(Dinamik ve akışkan Jethro Tull konserinden. Cr: Barış Çağlayan)

Düzeni, tertibi, kolay ulaşılan  ve sonu gelmeyen kuyrukları bulunmayan hızlı servis veren barı, temiz ve bol adette tuvaletleri, kalabalığa rağmen kaotik olmayan, seyirciyi rahat hissettiren ortamı, giriş çıkışlarda organize otoparkıyla Volkswagen Arena da konser mekanı olarak bizden tam puan aldı.

Organizasyonda emeği geçen herkesi ve hava muhalefetine rağmen Jethro Tull’ı yalnız bırakmayıp VW Arena’yı ağzına kadar dolduran vefalı rock seyircisini tebrik ediyoruz.

(VW Arena Jethro Tull konserinden – cr: Arda Aytan)

 

Jethro Tull – The Seven Decades Tour – İstanbul VW Arena Setlist

My Sunday Feeling
We Used to Know
Weathercock
Heavy Horses
Roots to Branches
The Donkey and the Drum
Wolf Unchained
Mine Is the Mountain
Bourrée in E minor (Johann Sebastian Bach cover)
-Ara-
Farm on the Freeway
The Navigators
Warm Sporran
Mrs Tibbets
Dark Ages
Aquadiddley
Aqualung
Encore:
Locomotive Breath

 

Müzisyenler:

Ian Anderson : flüt / gitar / vokal

Jack Clark / gitar

David Goodier / bass – double bass

Scott Hammond / davul – perküsyon

John O’Hara / piano – keyboards

 

©2024@metaloda
“Her hakkı saklıdır. Kaynak göstermeden alıntı yapılamaz. Başka yerde yayınlanamaz.”